OneNote’ ta Notlarınızı Şifreleyin

onenote-password-protection-sifre-koruma

Microsoft‘ un OneNote servisini kullanıyor musunuz?(Ayrıca bakınız: Microsoft OneNote’ un İşinize Yarayacak Az Bilinen 7 Özelliği) Ben çok sık olmasa da kullanıyorum. Microsoft’ un iyi yaptığı şeylerden bir tanesi olduğunu düşünüyorum. Web, mobil ve masaüstü uygulamalarının açılmasının uzun sürmesi ve işlemlerde yavaşlık olması dışında. Haaa OneNote‘ u beğenmiyorum diyenlerdenseniz BURADAKİ alternatiflere de göz atmak isteyebilirsiniz.

Neyse konu bu değil. OneNote gerçekten içinde epey fazla özellik barındıran bir hizmet. Çoğunu kullanmadığım için bilmiyorum. Ancak bugün MakeUseOf sitesi sayesinde OneNote ile ilgili yeni bir şey daha öğrendim ve paylaşmaya geldim:

OneNote üzerindeki Notebook’ larınız içerisindeki her hangi bir bölüme şifre atayabiliyor ve koruma altına alabiliyorsunuz. Peki bunu nasıl yapacağız? Buyrun anlatayım:

  • Öncelikle belirtmekte fayda var ki bu işlemi OneNote’ un masaüstü uygulamasında yapabiliyorsunuz. Web üzerinde baktım, göremedim, yok. Mobil uygulamalar üzerinde var mı bilmiyorum. Baktığımda tekrar gelir söylerim.

 

  •  İlk önce OneNote‘ un masaüstü uygulamasını açın. Ardından herhangi bir notebook’ unuzdaki korumaya almak istediğiniz bölümü açın. Açtınız mı?
  • Açtıysanız ardından ilgili sekmeye sağ tıklayın ve açılan menüden ”Bu bölümü parolayla koru” seçeneğine tıklayın. Tıkladınız mı? (Aynı işlemi hemen üstteki menülerden ”Gözden Geçir” menüsü üzerinden de yapabilirsiniz. Orada da var.)

onenote-password-protection-sifre-korumasi-ekleme

  • Eğer söylediğimi yaptıysanız hemen sağ tarafta bir panel açılacaktır. O panelin üst tarafındaki ” Parola Ayarla ” düğmesine tıklayın. Ardından şifre belirlemenizi isteyen ufak pencereye unutmayacağınız bir şifre girin ve şifreyi tekrar yazın ve ardından ” Tamam ” a tıklayın. Hepsi bu kadar. Artık o bölümü sizden başkası açamaz.

onenote-password-parola-sifre-koruma

  • NOT: Unutmayın eğer şifrenizi unutursanız veya kaybederseniz o bölüme ve o bölümdeki notlarınıza elveda dersiniz. Darılmaca, gücenmece yok!
  • Diyelim ki artık şifre istemiyorsunuz ve şifreyi kaldırmak istiyorsunuz. O zaman yine paneldeki Parola Ayarla düğmesinin hemen altındaki ”Parolayı Kaldır” düğmesine tıklayın, parolanızı girin ve onaylayın. İşte bu kadar. Artık şifreniz yok ve her türlü musibete açık haldesiniz.🙂
  • NOT: Yine aynı panelde ”Tümünü Kilitle” düğmesini veya ” CTRL+ALT+L ” kısayolunu kullanarak şifreli bölümleri hızlıca kilitleyebilirsiniz.
  • NOT: Yine yine aynı panelde en altta ”Parola Seçenekleri ” bağlantısına giderek bazı eylemleri düzenleyebilirsiniz.

İsterseniz adamlar videosunu da çekmiş. Ona da göz atabilirsiniz:

 

Benden bu kadar. Varsa bir eksik bildirin, düzeltelim.

 

Peki siz OneNote kullanıyor musunuz? Bildiğiniz farklı ipuçları var mı?

Bir Cevap Yazın

