Chrome’ a Bu Eklentileri Yüklediyseniz Kaldırmanızda Fayda Var

chrome-extensions-should-uninstall-eklentiler-zararli

İnternet tarayıcılar ve eklentiler. Artık ayrılmaz bir bütünler. Tarayıcılarda olmayan bir çok özelliği tarayıcılarımıza ekleyerek internet gezinti deneyimimizi ve tarayıcı kullanma deneyimimizi iyileştiriyorlar. Sağ olsunlar.

Tabi her güzel şeyin mutlaka bir sonu da oluyor. Eklentiler de bir zaman sonra başımıza çeşitli sorunlar çıkarabiliyorlar. Örneğin; eklentieaağ! eklentiiğğğaa! diye çoşup tarayıcıya gına getirinceye kadar çok eklenti yüklediğinizde tarayıcı bezgin kamplumbağalara dönebiliyor ya da ruhunu şeytana satmış bir eklentiye denk gelirseniz bu sefer de gizlilik ve güvenlik Hak getire.

Konumuz olan Google Chrome‘ a geçelim. Chrome’ da da malumunuz eklenti kullanabiliyorsunuz. Chrome Web Mağazası‘ nda pek çok değişik işe yarayan binlerce eklenti bulmanız mümkün. Ancak hepsi göründüğü kadar masum değil. Bazıları çeşitli sorunlardan dolayı tarayıcıya kurulmuşsa kaldırılmayı, kurulmamışsa sessizce yanından uzaklaşmayı gerektiriyor.  Peki bu eklentiler hangileri? Sessizce okuyalım.

 

 

1. ADBLOCK PLUS

adblockplus-should-uninstall-soruces-reklam-engelleme

AdBlockPlus! Bir reklam cehennemi olan internette bu reklamlara dur demeyi görev edinmiş bir alamet-i farika. En popüler eklentilerden bir tanesi. Öyleki Chrome’ u kurduktan sonra aklınıza ilk gelen şeylerden biri. Ve evet gerçekten de işini iyi yapıyor ona lafımız yok ancak ücret konusunda anlaşamıyoruz. Yaptığı işe karşılık sizden bol miktarda sistem kaynağı istiyor. Doymuyor mübarek. Eeee ne demişler ”Aza kanaat etmeyen çoğu hiç bulamazmış.” O zaman biz de kendisine yolu gösterip onun yerine  uBlock Origin, AdGuard, veya Ghostery kurarız değil mi?

2. HOLA

hola-vpn-botnet-uninstall-kaldir-eklenti

Holaaa! Bakmayın siz bunun böyle sevimli sevimli gülümsediğine. Arkanızdan ne herzeler yiyor bilemezsiniz. Zamanında biz de kullandık ama sonradan uyandık.

–  Ne yaptı ki?

Sene 2015′ ti ya da öyle bir şeydi. Bu VPN kişisinin ”internet’in kullanımı sırasında arka planda size çaktırmadan internet bant genişliğinizi sattığı ve kullanıcılarını botnet’e dönüştürdüğü ortaya çıktı.” Peki biz ne yaptık? Hulk! Smash!

3. FİNDMEFREEBİES

chrome-extension-freebei-uninstall-kaldir-eklenti

Bu Ajan Smith kılıklı eklenti de size bedava şeyler bulacağını vaad ederek tarayıcınıza yerleşiyor. Sonra bi bakıyorsunuz tarayıcı ana sayfanız değişmiş. O yüzden ne diyoruz ” ucuz etin yahnisi yavan olur.” Hiç bulaşmayın.

4. SHOPGENİUS

shopgenius-chrome-store

Al işte bir tane daha. Bu akıllı da size internette fiyat karşılaştırmaları yapmayı ve sanırım indirim kuponları falan bulmayı vaad ediyor. Ama size bir sır vereyim: Hiçbir şey yapmıyor. Üstelik def etmesi de zor bir mahluk. Kurmadıysanız aman diim! Kurduysanız hemen uninstall.

5. WEBSİTE DESTROYER

website-destroyer-eklenti-extension-uninstall

Aga bu ne? Şimdi siz – hani olmaz ya – bir eklenti kurayım, internette gezinirken canım sıkıldıkça sitelere ateş edeyim, onları parça pinçik edeyim, eğleneyim, eğleneyim derseniz, size ” beni kur! beni kur!” diyen eklenti. Offf. Canınız sıkıldıysa dışarı çıkıp gezin biraz ya da kitap okuyun arkadaş. Bunu da kaldırın gitsin.

6. SUPER BROWSE FOR NETFLİX

netflix-extension-uninstall-eklenti-kaldirmalisin

Netflix deyince şöyle bir duracaksın. Adamlar bize ne diziler armağan ettiler. Eyvallah agalar. Ayrıca Netflix’ te gizli kategorileri de açabiliyormuşsunuz. Bu eklenti de size bunu yapabileceğiniz söylüyor ama bunun için sizden yıllık $1.99 istiyor. Ne gerek var? Az önceki bağlantıda anlatıyor bir şeyler. Kodlardan falan anlıyorsanız bakın. Ben anlamıyorum.

7. AUTOCOPY ORİGİNAL

autocopy-original-chrome-extension-uninstall-eklenti-kaldir

Bu arkadaşın size sunduğunu söylediği kolaylık ise seçtiğiniz metni otomatik olarak kopyalamak ancak arka planda verilerinizi topluyormuş. Anonim veriler diyormuş ama işkilli bir durum. Riske girmeye değmez.

8. HOVER ZOOM

hoverzoom-chrome-extension-uninstall-eklenti-kaldir

Bu arkadaş hayatına dürüst bir vatandaş olarak başlamış. Ancak daha sonra kodaman bir şirket  bunu satın alınca bir casus yazılıma dönüşmüş. Artık bilgilerinizi toparlayıp satan bir casusmuş. O yüzden ben ortayı açtım, gelişine vurun gitsin.

9. SPEAKIT!

speakit-chrome-extension-uninstall-eklenti-kaldir

Bu eklentinin size sunduğu bariz tembellik; seçtiğiniz metni size okuması. Ama bu meret de arka planda verilerinizi topluyormuş. Eee sen iki satır yazıyı okumaya üşenirsen biri de gelir senin verilerini toplar. Bir de bunun ücretli versiyonu da varmış. Ücretsizi de zaten işini pek iyi yapmıyormuş. En iyisi uzak durun.

10. HERHANGİ BİR ANTİVİRÜS EKLENTİSİ

antivirus-extension-chrome-eklenti-kaldir

Antivirüs şirketlerinin sunduğu antivirüs eklentileri bu şirketler tarafından para tırtıklamak için yapılmış şeyler. Bilgisayarınızda hali hazırda bir antivirüs programı kuruluysa bu program zaten çevrimiçi etkinliklerinizi izleyip sizi uyaracaktır. Fazladan bir eklentiye ihtiyacınız yok. Haaa bir antivirüs kullanmıyorsanız belki işinize yarayabilir. Onun dışında tarayıcınızı boşuna yormayın. Yok illa bana bi eklenti medet diyorsanız o zaman ”Hangi Site Güvenli Hangisi Değil? Bitdefender TrafficLight Size Söylüyorisimli yazımda bir şeyler geveledim. Bir bakın.

 

 

Benden şimdilik bu kadar. Ben de MAKEUSEOF‘ un yalancısıyım. Sizin de bildiğiniz böyle çakal eklentiler varsa haberimiz olsun. Kalın sağlıcakla.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s